tsjechie.reismee.nl

Weekend!!!!

Het eerste weekend in Jicin! Er zullen waarschijnlijk nog vele volgen waarin we toch actiever zullen zijn, maar ik zal vertellen over wat we vandaag hebben gedaan. Gister gingen we op zich niet zo heel vroeg op bed, en het was dus ook vrij laat dat we sliepen. Maar omdat we hier in een bepaald ritme komen waren we toch allebeide al om acht uur wakker. Ik heb eerst nog even lekker op bed liggen lezen, want het was toch weekend. Een uurtje later klopte er iemand op mn deur, het was Tjade (wie anders, want veel meer wonen hier niet in ons huis) die wou weten of ik al wakker was. Ja dus. We zetten onze laptop aan en we zijn gaan gamen. Rond een uur of 11 kwamen we erachter dat we toch wel wat zin in eten hadden, dus snel even wat brood naar binnen geduwd en ons spel afgemaakt. Want we zouden en moesten natuurlijk winnen. Dat is ook gelukt.

Het was 1 uur in de middag dat ik dacht dat we toch eens een beetje actief moesten worden. Ik had op de kaart iets gezien waarvan ik wel meer wou weten, een soort meertje was dat. Dus wij zijn daar heen gelopen. Dwars door het centrum heen, we zijn door de hele winkelstraat gekomen. Best een leuk straatje nog, zoals alle straatjes en gebouwen hier wel iets hebben. We kamen dus aan in een soort parkje waar meer dan de helft van de mensen liep daar met een kinderwagen rond. We wilden dus rond het meer lopen dus sloegen we een paadje rechtsaf in. Dat was een normaal paadje, maar op gegeven moment was het allemaal aangestampte sneeuw wat net zo glad was als ijs. Dat ging zo een half uur door, het was flink glibberen en glijden. Het meertje was nog helemaal bevroren. We liepen rond het meertje en we liepen een klein bos binnen. Het pad daar liep vrij steil omhoog, en op gegeven moment liepen we uit het bos, stonden we boven op een 296 meter hoge heuvel. Van daaruit hadden we een prachtig uitzicht. Foto's en een filmpje staan onder de desbetreffende tabbladen. We glibberden en gleden weer naar beneden, waarna we door de 'normale' woonwijken in Jicin liepen. Niet zo mooi afgewerkt als in het centrum waar wij wonen, maar het zag er wel redelijk uit. Nu weten we ook hoe de rest van het dorp eruit ziet. We kwamen terug in ons appartement en bekeken onze schoenen even. DIe zaten onder de modder, het was nogal drassig tijdens onze wandeling. We zetten ze onder de verwarming. We gingen weer eens achter de laptop gamen.

Om 19 uur kregen we zin in eten, dus gingen we naar het Steak House waar we tijdens de wandeling langs gekkomen zijn. Maar voor we weggingen moesten onze schoenen weer schoon. Het modder was nogal hard geworden, en het leek heel veel op klei. Maar de schoenen zijn weer aantoonbaar. We liepen naar het restaurant, en de serveerster sprak gelukkig Duits. We hebben daar heerlijk gegeten, lekker vlees. Het was een leuk ingericht en gezellig tentje. Na het eten hadden we daar nog wat gedronken en zijn we terug gegaan naar ons appartement.

Al met al was het niet echt een drukke en interessante dag, maar ik neem aan dat we maandag weer veel gaan beleven als we onze eerste dag gaan maken op ons stagebedrijf. Maar als het zover is dan komt het hier wel te staan.

Ik wens iedereen een prettig weekend, Tschüss

tjade en co

wat een fucking lang verhaal hoe verzin je het met al dat bier op :)

Hendry

Waarschijnlijk vanwege het laatste :P

Gerben en Marleen

Hey Kerel!

Ik hoef niet te vragen hoe het daar gaat, want uit je verhalen begrijp ik wel al dat je het daar prima naar je zin hebt.
Echt super, internet, mooie kamer, mooie omgeving en natuurlijk een mooie serveerster :) !
Veel plezier daar de komende tijd. We houden je verhalen wel in de gaten en laten wel wat van ons horen. Suc7!

Groetjes Gerben en Marleen