tsjechie.reismee.nl

Update (eindelijk maar toch)

Het wordt wel weer eens tijd om wat van mij te laten horen.

De afgelopen tijd is er niet zo heel veel gebeurd. Het is niet dat het hier saai wordt, maar alles komt in een ritme. Het wordt normaal.

Maar een blik op de kalender laat mij enorm schrikken. Van de 140 dagen dat we hier in Tsjechië zouden verblijven zijn er nog maar 19 over!! Het gaat zo enorm snel. Je zou zeggen 19 dagen, dat is nog bijna 3 week. Maar ook al is het leven hier wat minder enerverend, de tijd vliegt enorm. Ik heb zelden een half jaar gehad wat zo voorbij gevlogen is. Op maandag kom ik m’n bed uit en denk ik: een hele week voor de boeg. Op de vrijdag bij de kapstok in LPM kijken we elkaar aan en denken we tegelijk: weer een week omgevlogen.

Ik kreeg gisteren een e-mail van onze leraar. Hij komt hier niet meer kijken naar wat voor werk we doen, er is geen tijd voor. Het komt er dus op neer dat de ouders van Tjade ons ophalen. Zo niet, dan treed er een belofte van mijn lieve zus in werking.Die heeft namelijk gezegd dat ze ons wel op zou willen halen uit Tsjechië.

Tongue out

Het werk gaat nog altijd rustig door. Niet zo heel veel werk. De verslagen zijn bijna allemaal al af. In twee talen, Nederlands en Duits. Nu is het nog wachten op de beoordelingen.

Vlak voor mijn familie naar Tsjechië kwam, werd ik door Tana gevraagd of ik ook aan ‘stroepwaffels’ kon komen. Zo zei ze dat. Haar kinderen vinden stroopwafels nogal lekker en ze zijn hier niet te koop. Dus toen de familie hier aankwam hadden ze stroopwafels meegenomen. Die hebben we vorige week heengebracht. We zijn om zeven uur heengegaan met de gedachte dat we er een uurtje zouden zitten. Om elf uur waren we weer thuis. Het was enorm gezellig. Zij is een van de weinige Tsjechen waar we geen taalbarrière mee hebben.

Voor de rest kabbelt het leven hier rustig door. Voor komend weekend hebben we volgens mij nog niks in de planning. Mede door het slechte weer. Vaak regen, maar ook koud en veel wind. Maar het weer en onze agenda kunnen in Tsjechië enorm snel veranderen.

Tot hier mijn teken van leven.

Groet’n

Reacties

Reacties

Tipker

Je leeft nog!!!!!!!!!!!!

Tipker

Nog eventjes, en je bent weer in Onstwedde

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!