tsjechie.reismee.nl

Thuis!!!!

Afgelopen dinsdag ging om half zeven de wekker, na douchen en eten was het tijd om de auto in te pakken. Het was namelijk zover dat we naar huis gingen. Onze tijd in Tsjechië zat erop. Om kwart over acht vertrokken we uit het dorp wat we meer dan 20 weken ons thuis hebben genoemd. We namen een mooie route door Tsjechië richting Dresden. Eenmaal in Duitsland konden we wat sneller doorrijden dan in het eerste gedeelte. De hele morgen regende het al in Jicín, soms zo hard dat het zicht slecht werd, maar hoe meer we richting Nederland kwamen hoe beter het weer werd. Na acht en een half uur reizen kwamen we dan aan in Onstwedde. Daar was mooie versiering opgehangen samen met een ‘Welkom thuis'-spandoek.

Ik was weer thuis!!!

Na wat koffie drinken en appeltaart eten kreeg Tjade zijn beloofd bord met bitterballen en ik kreeg 2 frikandel special. Die had ik namelijk enorm gemist. Ze smaakten enorm goed.
Op verzoek aten we 's avonds pannenkoeken.


Woensdagochtend kwam Tjade mij 's morgens ophalen om naar school te gaan. We gingen onze verslagen inleveren bij onze leraar. De volgende dag konden we terugkomen voor de eindbeoordeling. S avonds zat ik lekker bij ons op het terras, opeens kwamen er vrienden aan. Even later nog meer. Nu begreep ik waarom er zoveel bier in de kelder stond en waarom er zoveel koffie gemaakt werd. Er was een welkomstfeest voor mij georganiseerd!!!! De hele kamer was vol, heel gezellig. Iedereen bedankt voor zijn en haar komst.

Vanochtend zijn Tjade en ik naar school geweest voor onze beoordeling.
Na een kort overleg met de leraar kregen we onze waardering. Het was het maximale wat voor een stage gegeven kan worden bij onze opleiding. Een 8!!! Daar ben ik enorm blij mee.

Dit is het allerlaatste blog over mijn stage in Tsjechië.
Ik vond het enorm leuk om te doen en ik sta nog steeds volledig achter de keuze om het te doen. Het is een enorme ervaring voor mij geweest.
Ik bedank alle lezers voor hun aandacht en hun reacties. Het was een steun om te merken dat er vanuit Nederland interesse was over hetgeen wij deden.

Tot ziens!!

Reacties

Reacties

Janneke

En wat hebben wij ons goed stil gehouden hé!!!
Was gezellig hoord woensdag!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!