tsjechie.reismee.nl

Nog zes weken!

6 uur wekker, bla bla bla, zeven uur op het werk. 'Onze' tafel lag vol met productjes die gemeten moesten worden. Tjade ging met de schuifmaat meten, en ik deed het meetwerk met de overhead-projector. Na het meetwerk mochten we weer verder met de nabewerking.

Op een gegeven moment kwam de werkplaatschef naar me toe, en riep ook Tjade erbij. We kregen ander werk. Er waren namelijk ongeveer 1200 producten gemaakt, en die waren waarschijnlijk niet allemaal goed. Er zat een foutje in de mal, de gaten konden uitscheuren. Die mochten wij dus nakijken met een of ander pennetje. Vier gaten per product. We begonnen met controleren en onze stagebegeleider kwam even langs te kijken. Ik legde uit hoe we aan het werk waren gegaan en hij zei 'Dobry' (goed). Dus wij doorgaan met ons werk. Even later kwam de werkplaatschef langs, en die begon te schelden. We deden het helemaal niet goed. We zouden een productje moeten pakken, naar een te lage tafel lopen, daar de gaten testen, en weer terug lopen en dan in de goede doos gooien. Wij pakten de producten op de arm en controleerden naast de doos. Hij bleef even kijken totdat we het op zijn manier deden, de deur ging dicht, en we deden het weer op onze manier. Dat ging nogal sneller, en net zo goed. De eerste paar waren allemaal goed. Daarna hadden we kwart doos wat allemaal verkeerd was, allemaal bij hetzelfde gat. Dat heb ik onze stagebegeleider uitgelegd. HIj maakte er een aantekening van, en die zag ik later op het kantoor liggen

Laughing
. We hadden er een flinke gang in, want dan konden we rond een uur klaar zijn. Dan hadden we morgen dit werk niet. Om 5 over 1 waren we helemaal klaar en alles opgeruimd.

Het eten vandaag bestond uit een rode kippensoep. Daarbij aardappels, vijf kippevleugels en een klodder saus. Het smaakte weer goed.

Na het eten zijn we naar het kantoor gegaan, want we wilden wel eens weten hoe lang we dit werk, waar we niks van leren, nog moesten doen. Hij heeft ons beloofd dat we dit nog 6 week moeten doen, en dat we daarna naar de CNC-machines en de computers gaan. Hij kon het ook wel voorstellen dat we graag wat wouden leren, maar we meosten ook weten wat er allemaal gemaakt werd op het bedrijf. Daar zijn we mee akkoord gegaan. Nu weten we waar we aan toe zijn.

Daarna moesten we snel naar huis, want om 14.30 stond Tana bij ons appartement. Ze zou ons eerst meenemen naar het Boarding House, voor onze was. We kunnen het morgenmiddag weer ophalen, ik ben benieuwd in welke staat. Daarna gingen we naar de sportschool. Het ziet er allemaal leuk uit, niet zo als in Nederland, maar het is wel te doen. De juiste apparaten staan er, zodat mijn rug in conditie blijft. De kosten vallen enorm mee, als we een 20-keer kaart kopen dan kost het ons €1,50 per keer. We blijven Nederlanders. Tana legde de situatie even uit, en vertelde dat mijn rug goed getraind moest worden, en is daarna weg gegaan. Wij kleedden ons om, en zijn gaan sporten. Het was best wel zwaar, maar na dik een uur had ik een heerlijk gevoel. We willen 4 uur in de week gaan sporten.

Na het sporten zijn we naar huis gegaan, even op MSN gezeten. Daarna zijn we weer naar het Boarding House gegaan om te eten. Een bord vol aardappelpuree met een eierbal en, niet te vergeten, een hele augurk.
Na het eten zijn we naar huis gegaan, zijn we achter de laptop gaan zitten. Heb ik dit verhaaltje getypt en ga ik vanavond Fiorentina - Ajax kijken.

Veel meer hebben we vandaag niet gedaan, dus hier blijft het bij. Tot morgen,

Bé

Fiorentina uit, altijd lastig...

Wubbo en grietje uil

hoi Hendry, oom Wubbo en Egbert kijken ook naar AJAX groetjes oom Wubbo en Tante Grietje.

Hendry

'Fiorentina uit, altijd lastig...'

Maar het is gelukt!!!!!! 1-0

judoen

erg grappig leuk en leersaam.......
grapje

leuk verhaal goed tiepwerk