tsjechie.reismee.nl

De was

De dag begon als de meeste voorgaande dus waren we om zeven uur op het bedrijf. Daar begonnen we weer aan ons werk wat we de afgelopen dagen hadden gedaan. Nabewerking dus. Maar eerst nog een half uurtje productjes meten. Ze houden er een tolerantie van een meter op na, dus alles was goed. Na een tijdje kwam de werkplaatschef naar me toe, ik kreeg ander werk. Waar ik terecht kwam was een andere afdeling van de nabewerking. Daar werden grotere producten klaargemaakt voor het lakken. Ik werd naar de chagarijn gebracht, vandaag was er niks met hem aan de hand. Hij vertelde dat het werk wat ik moest doen beroerd werk was, maar goed ik moest ook werken. Hier was ik nodig, dus hier moest ik bezig. Het werk bestond aan het weghalen van scherpe randjes en stukken kunststof wat er niet hoorde. Het was niet zo moeilijk werk, tot je bij de ventilatieroosters kwam. Het waren verticale reepjes kunststof, daar tussen zou niks moeten zitten. Daar zat dus een laagje tussen, en dat moest er ook uit. Het was nogal moeilijk om dat goed te krijgen, het ging ook niet echt snel. Maar het lukte wel. Dat heb ik dus de rest van de dag gedaan. Om een uur heb ik mijn zootje opgeruimd, want er kwam nogal veel materiaal vanaf, en zijn we gaan eten.

Het was vrijdag, dus zouden we een traditioneel Tsjechiesch gerecht krijgen. Zo gebeurde het ook, maar het bleek dat we dat al vaker hadden gehad. Het begon weer met een soepje, gevolgd door een lekker lapje vlees met daarbij chléb met daarover heen een sausje. Het is toch wel enorm lekker, en het vult ook goed.

Na het eten gingen we naar huis, en gingen we even later naar het Boarding House, want we zouden onze kleren ophalen. We kwamen de school binnen en daar kwamen we de schoonmaakster/wasvrouw tegen. Had ik al verteld dat het een oudere vrouw met knalblauw haar is? Ze had onze kleren gewassen, ze hingen aan de waslijn maar ze waren nog nat. We hebben toch de kleren in de tassen gestopt en zijn naar ons volgend adres gegaan. We moesten het eten uit de kantine betalen. We liepen naar haar kantoor en toen we daar aankwamen deed ze net haar deur op slot. Ik legde uit in het Engels en Duits wat de bedoeling was en ze begreep het. De Duitslerares stond toen ook opeens achter ons, dus die hielp ons met vertalen, want de kantinevrouw kon ook niet zoveel talen. We hebben dus direct voor de komende 2 maand betaald. 30 Euro in de maand per persoon. Dat valt toch behoorlijk mee. Na nog even wat te hebben gepraat met de Duitslerares zijn we naar huis gebracht. Onze natte kleren hingen we in Tjade zijn kamer, want die had nog ruimte bij 2 verwarmingen. Die hangen daar dus nog te drogen.

Daarna hebben we met elkaar gegamed. Na nog even op internet te hebben gezeten zijn we gaan eten. De kantine in het Boarding House is vrijdags dicht, omdat iedereen naar huis gaat 's middags. Ik ben benieuwd hoe het zou gaan als we daar een kamer hadden en de school dicht zou gaan in het weekend. Maar ja, wij hebben een paleisje aan de andere kant van het centrum en daar ben ik helemaal niet ontevreden over. We gingen dus weer naar het goedkope restaurantje waar we vaker heengaan. Dit was mijn avondeten:

Na het eten gingen we naar huis, en hebben we nog wat gegamed. Het is nu weekend, dus gaan we het weer rustig aan doen. Door de weeks hebben we het ook zo druk, maar de wekker gaat nu niet om zes uur af, gelukkig. We hebben voor morgen nog weinig in de planning, dus het zal wel weer lekker rustig worden. Heel fijn.

Prettig weekend iedereen.

Reacties

Reacties

Albert en Gré

Wij wensen jullie een goed en rustig weekend.
Rust maar flink uit, want de zes weken zijn nog niet voorbij.
Jullie komen steeds hoger op de ladder en dat is beter dan omgekeerd.
Dobre dèn (goeiendag)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!