tsjechie.reismee.nl

Het begin van de week....

Het is weer maandag, dus de wekker ging weer om zes uur. Het begint eindelijk te dooien in Tsjechië, dus overal lag van dat prut. En dat is hier echt geen klein laagje. Dus we glibberden en gleden naar ons bedrijf. Daar aangekomen lagen er weer meetopdrachtjes klaar. Het klaarleggen duurt langer dan het meten zelf en mocht er iets niet kloppen is het toch altijd 'Dobry' (goed), maar ja het betekend wel weer even korter nabewerking.

Na het meten moest ik toch weer naar de schuurafdeling. Net zulk werk doen als waar ik vrijdag mee bezig was. Dus weer fijn aan het snijden geweest met een mesje. Ik heb veel geleerd voor onze opleiding, maar het boek waar dat in stond heb ik toch gemist. Ik was ook blij toen het een uur was, dan kon ik gaan eten. Tjade zit nog steeds bij de dames, meer over zijn dag op zijn eigen site. De link staat in de balk -->

Het eten bestond uit soep, de maandagsoep om precies te zijn. Dat werd aangevuld met spinazie, varkensvlees en plakjes chléb (Tsjechisch brood). Is zeer goed te eten.

Na het eten snel naar huis gegaan, want we wilden om half 3 vertrekken naar de sportschool. Zo gezegd, zo gedaan. Om drie uur begonnen we aan onze ronde door de sportschool. Was echt heerlijk. Even alle energie eruit gooien. Toen we klaar waren hebben we een kortingskaart gekocht. Gelukkig sprak deze dame van de sportschool Duits, dus we konden nog wel enigszins uitleggen wat de bedoeling was.

Na het omkleden moesten we ons weer haasten, want dan konden we ons voor het eten nog even douchen. We liepen weg over de parkeerplaats heen, moesten we door een plasje, dacht ik. Verdorie, dat ding was behoorlijk diep. Mn schoen heeft dus grenzen qua waterproof. Dus met een beetje natte sok naar huis. Daar even lekker een half uur onder een lekker warme douche gestaan. Heerlijk en zit bij de prijs inbegrepen.

Tongue out
.

Na het douchen moesten we naar het Boarding House om te eten. Daar kregen we een lekkere kipschnitzel, met paneermeel zijn ze hier niet zuinig in Tsjechie, een half bord aardappels en rode kool, volgens mij. Maar in ieder geval enorm zuur. Toch maar opgegeten, want dat is gezond, zegt moeke altied.

Na het eten zijn we achter de laptop gaan zitten dit verhaaltje typen. Hierna ga ik Studio Voetbal kijken, ik ben benieuwd welke gast ze hebben. Ik baal alleen van het feit dat de NOS geen sportbeelden mag uitzenden via internet in het buitenland. Dus alle voetbalfragmenten zijn er uitgeknipt helaas. Ik ben benieuwd of ze dat met de Giro D' Italia ook gaan doen, anders moet ik het net zo doen als dat ik met het voetbal doe. Het zal wel loslopen

Nog een ding heb ik te melden: de groeten!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!