tsjechie.reismee.nl

Der Meister

Vandaag ging om 6 uur de wekker (waar heb ik dat vaker getypt??). Na het ontbijt zijn we naar het bedrijf gelopen. Omdat het hier dooit zijn de wegen een stuk beter begaanbaar. Dus we waren mooi voor zeven uur op het bedrijf. Daar aangekomen ben ik direct doorgegaan naar de schuurhal, waar nog wel wat schuurwerk voor mij stond. Tot de pauze heb ik mij bezig gehouden met het enorm leuke werk wat ik de afgelopen dagen ook al heb gedaan. Maar na de pauze was dat helemaal klaar. De chagrijnige man (die steeds aardiger wordt, maar zijn naam toch blijft behouden) had de schuurmachine voor mij al klaar gezet. Het was een Makita (Metabo, Bosch, Black&Decker ivb met reclame ed.), dus het gereedschap is goed. Ik mocht de producten die ik net had bewerkt weer pakken en nu de buitenkant mooi vlak maken. Dit keer geen 'gepiel' met kleine hoekjes en microscopisch-kleine afwijkingen, maar mooi de schuurmachine erover heen halen. Leuk. Op gegeven moment komt de Chagrijn naar mij toe zetten, of ik wat langzamer kan werken. Hij kon er niet tegenaan met het nakijken en afronden van mijn werk.

Laughing
Dus pakte ik mijn fles water en deed ik mijn voetjes op tafel en ben ik na een tijdje weer verder gegaan. Niemand die vreemd opkijkt. Om de haverklap lopen zij ook van hun plek om te gaan roken. Het zal hier wel normaal zijn. Toen het een uur was kwam Tjade er aan om te zeggen dat we vrij waren. De Chagrijn komt er aan en zegt tegen Tjade dat ik 'Der Meister' ben in het schuren. Jaja, hij geeft dus wel complimentjes. Alle producten waren klaar, dus ik ben benieuwd wat ik morgen mag doen.

Het eten was weer enorm goed. Eerst weer lekkere soep. Daarna aardappels met jus en een beste schnitzel. Het vulde best wel.

Na het eten hebben we thuis nog even achter de laptop gezeten, beetje gegamed. Voor we het wisten was het weer 5 uur en moesten we weer eten. Dus wij weer naar het volgende bord eten toe. Het lijkt ook alsof we hier niets doen.

Ook dit eten was niet verkeerd. Het was zuurkool met een soort krieltjes van deegwaren en daarover heen spekjes. Dit was de eerste keer dat ik mijn bord echt niet leeg gekregen heb.

Na het eten zijn we nog even door het dorp gelopen en daarna zijn we bij ons huis aangekomen. Daar aangekomen zijn we weer achter de laptop gaan zitten en daar zitten we nu nog.

Het was al met al een rustige dag vandaag, ik ben benieuwd wat ik morgen voor leuks ga doen. We zullen het wel zien.

Tot morgen

Reacties

Reacties

Annet

Hey broer,

Als je nog meer wilt schuren, hier is ook nog genoeg te doen. Kun je de deur die je 2 jaar geleden al hebt geschuurd nog een keer doen. Dan beloof ik dat ik hem nu wel ga verven!!! Hahaha!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!