tsjechie.reismee.nl

Alle werk op!

Vandaag ging om zes uur de wekker, ik kon er moeilijk af komen. De nacht was immers iets korter geworden vanwege het voetballen. Toch maar m’n benen over de rand gegooid en de tafel klaar gemaakt. Na het ontbijt zijn we naar het werk gegaan. Voorin de loods was niemand te vinden dus zijn ben ik direct maar doorgelopen naar de schuurhal. Maar in de hal daarvoor zag ik de Chagrijn al staan, dus ik vroeg of hij nog werk had voor mij. Na wat gemompel zei hij dat er alleen slecht werk was. Even later kwam Tjade eraan. Bij de nabewerking was ook al geen werk. Moeder Overste had ook al geen werk. Ze had al twee mensen vrij kunnen geven. Misschien toch een gevalletje van kredietcrisis, of het zijn de twee Nederlandse stagelopers. Of een combinatie van beide.
Maar goed, ze hadden werk voor ons gevonden. Ze kwamen er aanrijden met twee karren vol met de dingen die ik afgelopen dagen klaar had gemaakt voor de spuiterij. Ze waren nu gespoten, maar ze moesten nog een keer gespoten worden volgens mij, want ons werk bestond uit het afplakken van alle gaten die er waren. Toen we dat na iets meer dan een uurtje afhadden, moesten we lijmresten en scherpe randjes verwijderen van kleine productjes die opgestuurd werden. Het was zo enorm saai werk, dat ik er totaal geen tempo in had. Tjade en ik zaten beide met de ogen half dicht ons werk te doen. Enorm slaapverwekkend. Op gegeven moment heb ik de muziekspeler van mijn telefoon maar aangezet om het nog een beetje draaglijk te maken. Om twintig voor een waren we klaar. Ik ging even naar de wc, want ik wist wel dat ze geen ander werk voor ons hadden. Toen ik terug liep stond Tjade al te wachten. We mochten al wel gaan eten. Ik keek hem vreemd aan, normaal moesten we wachten tot een uur, maar vandaag mochten we direct weg. Nou mooi meegenomen.

Het eten was, tja, apart. We hadden eerst weer soep, niks mis mee. Daarna kregen we Tsjechisch brood, dat was deze keer gemaakt van aardappels. Het smaakte een beetje naar aardappelkroketten, ze vulden ook zo erg. Maar het was toch een beetje vreemd. Het vlees, ook weer iets nieuws. Het was een opgerold lap vlees met daarin zuurkool. Nee zus, dat hoef je niet te proberen. Toch maar opgegeten, in de etensrestenbak gooien vind ik ook maar onbeleefd.

Na het eten zijn we naar huis gegaan en hebben we ons klaar gemaakt voor de sportschool. Het ging weer enorm lekker. De buikspieren hebben flink wat werk moeten verzetten. De rugspieren worden ook weer flink sterker. Echt leuk daar, ook veel vrouwelijk schoon om naar te kijken. Na 1 uur en 20 minuten was er weer een heleboel energie uit.

We zijn naar ons huisje gelopen en daar achter de laptop gekropen. Vandaag geen haast om op tijd te komen voor het eten, want het is vrijdag dus de school is dicht. Vanavond weer een 217 bestellen, net zoals vorige week vrijdag. Dat is toch wel het lekkerste menu daar.

Het is morgen hopen op mooi weer, als het te slecht is dan belt Tana om te zeggen dat we het een andere keer doen. Maar als we net zulk weer hebben als vandaag dan mag het geen probleem zijn. Bewolkt maar enorm goed zicht. Dat is toch wel handig als je een paar foto's wilt schieten.

Ik ga me nu douchen,
Tot ziens (dat zal nog wel even duren, maar tot spreeks of tot typs klinkt zo vreemd),

Reacties

Reacties

anneke

Een goeie opvoeding wat het eten betreft Hendry!!!!!!

Hendry

Dan heeft het toch nut gehad, dat ik vaak bij anderen heb gegeten.

Harm Meijer

Maak je ook foto's van je reisgenoten van die dag?
Zet ook eens een foto van jezelf op deze site.
Veel plezier morgen!

Gerben

Nou je hebt wel vaak bij ons gegeten, maar zulke gerechten heb je hier nooit gehad hoor! :)

Annet

"Het was een opgerold lap vlees met daarin zuurkool. Nee zus, dat hoef je niet te proberen."

Dat ga ik dus ook echt niet proberen, want ik lus geen zuurkool. Daar ga ik dus mijn lekker stukje vlees echt niet mee verpesten!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!