tsjechie.reismee.nl

Het is weer maandag...

Vanmorgen werd ik ruw gewekt. Het bleek de wekker te zijn. Ik had hem gisteren nog zo gevraagd om mij rustig wakker te maken. Maar nee, het zat er niet in. Dus ik er maar weer af en de tafel dekken. Na het ontbijt liepen we naar het bedrijf. Het lijkt alsof Tsjechië heel strikt is met de winter. Het is maart en alle sneeuw is weg. Dus we konden het hele pad mooi lopen.

Bij het bedrijf aangekomen liepen we door naar de eerste loods. Daar was niemand die ons aan werk kon helpen, dus liepen we door naar onze andere werkplek. Daar was ook helemaal niks te doen, dus gingen we naar de schuurhal. Daar was wel werk. We mochten spuitgietplekken en scherpe randjes van plaatjes afhalen. Het was wel lekker rustig werk. Na 5 uur werk hadden we er 1000 klaar. Dat was genoeg. Daarna werd er weer naar ander werk voor ons gezocht. Na 20 minuten was er nieuw werk. We moesten productjes van hard plastic bewerken. We hadden een paar gedaan, toen werd ons medegedeeld dat we niet verder mochten werken. Het was namelijk bijna 1 uur en stel je voor dat we te lang door zouden werken.

We liepen dus naar de kantine en aangezien we op veel plekken, bij veel verschillende personen hebben gewerkt liepen we de hele weg mensen te groeten dat we weggingen. Het was wel komisch. Het eten bestond uit goede soep, Tsjechisch brood (Knedlik), een lapje vlees en saus. Ik zal wel in herhaling vallen, het is de leeftijd, maar het eten smaakte weer enorm goed.

Na het eten zijn we naar huis gegaan, even kijken of er post was. Geen post voor ons. We liepen de trap op en bij het raam zag ik een kaartje staan met Nederlandse tekst erop. Dat vond ik nogal vreemd, bleek het een kaartje aan mij gericht te zijn. Uit de envelop gehaald!! Ik neem aan dat het in een envelop heeft gezeten, maar die is nergens te vinden. Een beetje vreemd. Maar toch bedankt pa en moe.

Vanmiddag zijn we weer naar de sportschool geweest, dat beviel ook weer goed. Weer enorm gezweet, maar ook lekker getraind.

Na het sporten zijn we naar huis gegaan en bijna direct weer door naar het Boarding House om te gaan eten. Het eten bestond uit een gehaktschijf, aardappelpuree en een bakje aarbeiyoghurt. Dat was ook weer smullen na de sportschool.

Na het eten zijn we nog even langs de Lidl geweest, het brood was weer eens op. Thuisgekomen zijn we achter onze lapatops gekropen.

De week is weer begonnen.
Groeten

Reacties

Reacties

anneke

misschien spaart de postbode postzegels

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!