tsjechie.reismee.nl

We zullen nooit meer te veel downloaden, we zullen nooit meer te veel downloaden, we......

EIndelijk dit verhaal online. We hadden wat probleempjes met de internetverbinding. Ons downloaden had nogal wat problemen veroorzaakt op het netwerk. Dus heeft de systeembeheerder ons afgesloten. Maar naar wat smsjes en excuses is alles weer goed en volgt hieronder mijn verhaal:

Vandaag begon net zoals elke andere werkdag. We waren om zeven uur bij het bedrijf.
Daar aangekomen lagen er meetopdrachten klaar. Daar deden we ongeveer een half uur over. Daarna gingen we weer verder met het werk waar we gisteren mee bezig zijn geweest, alleen hebben we onderling gewisseld van werk. We hebben een filmpje gemaakt van het meest leuke ‘werk’ wat we hier hebben gedaan. Onder het tabblad filmpjes.

Dit deden we tot een uur.

Etenstijd. Aardappelsoep, iets wat op karbonade leek en knedlik met saus. Het ging er weer goed in.

Na het eten gingen we onze kleren wegbrengen. Mevrouw Kootna was er weer niet, dus hebben we ons weer gered bij een andere medewerker. Ze beginnen ons nu te kennen.

Na het kleren wegbrengen zijn we de huur voor de maand maart gaan betalen. We hadden dinsdag afgesproken dat we dat donderdag zouden doen. Daar aangekomen wist degene op kantoor van niks. Hij sprak gelukkig wel Engels, maar kwam zeer gespannen over. Na wat bellen wist hij wat de bedoeling was. We betaalden hem de huur. Nu zijn we er de komende maand weer zeker van dat ons huisje niet leeg is als we van het werk komen.
Nu moesten we weer snel naar huis, want om drie uur kwam de schoonmaakster van het bedrijf. Eens in de maand komt ze langs. Het zit bij de prijs inbegrepen. Ik dacht dat het meer een controle was om te kijken of alles nog een beetje in vorm was, maar ze kwam echt schoon te maken. Ideaal. Er wordt gekookt, gewassen en schoongemaakt. Hoewel we dat zelf tussendoor ook moeten blijven doen.

Na het schoonmaken hadden we nog even wat tijd voor ons zelf. Daarna moesten we naar school om te eten. Daar kregen we weer wat nieuws. Het waren bolletjes die belegd waren. Maar niet zoals in Nederland maar het zat van binnen. Wat er precies allemaal inzat is een raadsel, maar het kwam in de buurt van griesmeel, kokos en appelstroop. En wel allemaal apart op een broodje. Het vulde enorm.

Na het eten gingen we weer naar ons appartement, daar hebben we de rest van de avond doorgebracht.

Groeten.