tsjechie.reismee.nl

Alweer een werkweek voorbij.

Tjonge, wat vliegt de tijd hier. Afgelopen week alleen maar saai werk gehad en nog is het een flits en het is weer zover. Dan is de vrijdag aangebroken. Nog even doorzetten tot het weekend.
Na het hele ochtendritueel hier thuis, deden we de voordeur achter ons dicht. We liepen naar ons bedrijf. Net als elke andere dag groeten we elke Tsjech/Tsjechische of wat er in de buurt komt. Meestal groeten ze niet terug of brommen ze wat. Vandaag net zo. Op een gegeven moment steken we altijd een straat over en vanaf daar begint het plezier. Daar staan wat grotere huizen met hekken eromheen. Daar wonen families met honden. De honden zijn altijd buiten. Eerst komen we bij een donker huis met bomen eromheen. Daar woont een collie, die gromt altijd en loopt mee zover het kan. Dan hebben we een paar huizen rust. Het eerste beest wat we dan weer zien is een zwart-witte kat die in het portiek ligt te slapen. De buren van die kat hebben een vuilnisbakkenras, die ligt altijd te slapen. We lopen langs, de kop gaat omhoog, een keer zachtjes woef en dan gaat de kop weer naar beneden. Voor de kop op de poten ligt slaapt ie alweer. Het volgende huis heeft ook een hond. Een herder. Volgens mij al behoorlijk oud, die ligt ook altijd te slapen, soms voor de deur en soms onder een bosje. DIe blaft 3 keer, daarna slaapt ie ook weer verder. Behalve de dagen dat het beest er echt zin in heeft, dan komt hij naar het hek toe. Dan blaft hij ook wel wat vaker. De volgende twee huizen zijn rustig. Daarna komt de eigenaar van een enorm lelijke Kia-vrachtwagen. Die hebben thuis een herder. Ik ben blij dat daar een hek tussen zit. Die wacht ons zo'n beetje al op en die gaat het hele stuk met ons mee. Blaffend en grommend. Soms komt haar baasje net thuis, dan is ze rustig, maar zodra het baasje binnen is komt ze er weer aanstormen. Na dit huis volgt er nog een huis. Daar woont ook een waakse hond, maar die horen we heel weinig. Dan steken we over en komen we langs het huis de baas. Die heeft een keeshondje, niet vaak buiten, maar als die buiten is, dan laat ie zich ook horen. Daarna gaan we het terrein op van LPM, daar bellen we aan en gaan we naar binnen. We groeten daar iedereen op het kantoor en lopen door naar de loods.

Vandaag lagen er geen meetopdrachten, dus konden we direct verder met het werk wat we de rest van de week ook al deden. Vandaag deed Tjade het werk wat op het filmpje te zien is. Ik mocht spuitgietresten van handvaten verwijderen. Enorm enerverend werk. Om negen uur werd ik geroepen. Werk van de vorige dagen was niet goed gebeurd, volgens hen. Ik legde ze uit hoe we het gedaan hadden. Als ik ze kon vertellen hoeveel producten in de dozen zaten was er niks aan de hand, dus heb ik ze geteld. Het was allemaal vrij regelmatig ingepakt, dus stapels tellen en vermenigvuldigen en klaar. Dat was het enige opwindende wat op het werk gebeurd is vandaag. Tot een uur heb ik weer zitten snijden en krabben met een mesje.

Het eten bestond uit een soep met gepoft koren, spaghetti en een kippepoot. Alles netjes opgegeten, hoeveel hekel ik ook heb aan kippepoten. Maar de rest was lekker.

Na het eten kwamen we thuis en hadden we nog geen internet. Dus heb ik Tana gesmst hoe dat kon. Zij belde direct naar de systeembeheerder en even later kreeg ik een smsje dat we afgesloten waren omdat we te veel data binnenhaalden en daardoor het netwerk op school hadden overbelast. Dat zegt meer over het netwerk dan over ons.

Tongue out
Nadat we excuses hadden aangeboden was het weer goed en om kwart voor 4 hadden we weer internet. Nu maar iets rustiger aan doen met downloaden.

Om half zeven kwamen we tot de ontdekking dat we maar eens moesten gaan eten. Wij weer naar het café/restaurant waar we elke vrijdag komen. Weer wat lekkers besteld. Varkensvlees in reepjes met paprika, chilli, knoflook en nog wat ingrediën, dat samen met patat en konijnenvoer. En natuurlijk niet te vergeten een pivo. Want het is weer weekend, dan mag het weer.

Na het eten zijn we weer achter de laptop gekropen en hebben we genoten van internet. Wat mis je dat toch snel, zeker als je een eindje van je ouderlijk huis bent. Ik ben blij dat we weer verbinding hebben.

Morgen gaan we inkopen doen, en in de avond gaan we op kroegentocht. Eens kijken wat ze hier allemaal hebben.

Prettig weekend,