tsjechie.reismee.nl

Weer eens wat anders...

Het was zeven uur toen we het kantoor van LPM inliepen. We groeten iedereen en iedereen groet terug, behalve onze stagebegeleider. Zoals altijd zit hij net over zijn scherm ons aan te kijken, zonder een woord te zeggen. Als hij er vrolijk van word dan doet hij zijn best maar.

We kwamen bij de nabewerking en Moeder Overste gaf aan dat ze werk voor ons had. Er moesten bepaalde productjes bewerkt worden. Eerst moest Tjade het stokje er grotendeels afknippen, daarna moest ik het verder uitboren. Maar dat boren was niet zoals boren bedoelt is. Het moest enorm traag, en precies zo als de werkplaatschef het wou hebben. Hij haalde zelfs de stagebegeleider erbij om het te laten vertalen. Nadat hij weggelopen was kon de boor opeens veel sneller naar beneden. Pfff, wat denkt hij wel niet. In kunststof kan je echt wel sneller boren dan in RVS, bij De Haan deed ik dat zelfs al te traag. Na twee en half uur werken kwam de werkplaatschef weer langs te kijken en hij vond een stukje afval in de doos. Dat was toch zo enorm dom van mij, omdat te laten gebeuren. Wat wil je ook in een omgeving met alleen maar boorafval. Net als door de woestijn lopen en dan klagen dat er zand in je schoenen zit. Wat werkt dat kereltje mij enorm op de zenuwen. Hij wou de doos al direct weer omkeren op de tafel waar wij aan het werk waren, maar hij bedacht zich. Hij nam de doos mee, een paar tafels verder. Daar moest Tjade één voor één de productjes schoonspuiten. Toen dat klaar was, werd hij weer rustig. Het verbaast me niks dat er meer mensen bij LPM zijn die hem niet mogen. Maar zolang hij in het Tsjechisch aan het zeuren is, snap ik er toch helemaal niks van. We maakten de rest van de serie af en we vroegen om nieuw werk.

Ik mocht twee bakken sorteren in twee dozen. Linkse en rechtse producten. Dat was me toch een partij ingewikkeld. Na een kwartiertje was ik klaar. Nu mocht ik Tjade helpen met resten gietmateriaal van productjes afsnijden. Dat deden we tot één uur, toen gingen we eten.

We kwamen in de kantine en daar hing een vislucht,maar wij hadden vorige week een schnitzel besteld voor vandaag, dus kregen wij die. Samen met een bord soep en aardappels en een bak konijnenvoer. Toch maar opgegeten, ik moet toch aan m'n vitaminen komen.

'S middags zijn we naar Consultour geweest. Ik kreeg vorige week opeens een sms'je, of we dinsdags wel even langs konden komen voor het contract. Dus vandaag maar even langs gegaan. Het stelde niet veel voor, er stond in dat we 2 sleutels hadden gekregen en 4 handdoeken en dat we niet mochten verbouwen. Verder hebben we nog de datum van einde afgesproken. Nadat we de handtekeningen hadden gezet was het goed.
We zijn direct doorgelopen naar het Boarding House om daar onze kleren op te halen. Ze lagen allemaal al opgevouwen in het washok. Dat was dus snel geregeld.

Na thuiskomst hebben we even achter de laptop gezeten, om rond half zes weer te vertrekken naar het Boarding House voor ons voedsel. Het bestond uit aardappels met een lekkere jus en daarbij twee goedsmakendeshaslicks.

Na het eten gingen we naar huis, waar we de rest van de avond achter onze laptops hebben doorgebracht.

De groeten,

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!