tsjechie.reismee.nl

Het begin van de weg naar het weekend

Vandaag is het maandag. De start van de werkweek. Nadat de wekker ging om zes uur en we het ontbijt op hadden vertrokken we naar het bedrijf. Onderweg bij de meest drukke hond vond Tjade het nodig om even aan het hek te rammelen. Ik heb die hond nog nooit zo agressief gezien. Als dat beest ooit eens los komt moeten we heel snel een boom zoeken om in te klimmen.

In de loods aangekomen gingen we verder met het werk waar we afgelopen vrijdag mee gestopt waren. Of te wel, plastic randjes van bakjes afhalen met een mesje. Krabben, snijden of hoe het ook maar genoemd wordt. Na een tijdje waren we er klaar mee. Moeder Overste had twee andere dozen klaar gelegd, van de productjes daarin moesten we de gietresten afknippen. Het kwam niet zo precies, dus gingen we er snel doorheen. De volgende klus zat maar in een doos. Het waren 1161 keurig opgestapelde vierkante staafjes. Van elk staafje moest er één randje worden afgehaald. Alles uit de doos gehaald, elk randje bewerkt en daarna alles weer ingepakt. Het volgende werk waren 1000 tandwieltjes waar ook de gietresten moesten worden afgeknipt. Daar waren we precies om 1 uur mee klaar. Dus gingen we naar boven om te eten.

Het eten bestond uit één of andere soep, samen met rijst en saus. Goed te eten.

Na het eten zijn we naar huis gegaan. Daar zijn we achter onze laptops gaan zitten. Voor we het doorhadden was het alweer 5 uur en gingen we naar het Boarding House om daar te gaan eten. Volgens mij zijn ze in Tsjechië begonnen aan het Chinese tijdperk. Het eten bestond namelijk uit rijst met kip, en niet te vergeten een perziktoetje.

Na het eten zijn we weer achter onze laptops gekropen en daar hebben we de rest van de avond doorgebracht.

Morgen weer een dag,

De groeten