tsjechie.reismee.nl

Die Fachschule

Na een nacht lekker slapen werd ik vlak voor de wekker aan wakker. De wekker uit gedaan en nog even wat gelezen. Om half negen toch maar uit bed gerold. Een beetje gegeten en achter de laptop gezeten. Om kwart over negen gingen we naar school. Daar aangekomen kwamen we een bekende leraar tegen. Deze man was ook met ons mee naar Tabor. Hij begeleide ons naar Tana en liep naar de klas waar hij les gaf. We praatten wat met Tana en even later kwam Alena er ook bij. Ze waren beide verrast dat LPM geen werk meer had. We hebben het nog even over gisteren gehad, wat we allemaal gedaan hadden en of we het leuk hadden gevonden. Na het gesprek gingen we naar de man die we als eerste tegenkwamen. Daar gingen we programmeren via de computer. Dat ging allemaal goed en was leuk. De tijd vloog om. Voor we het wisten moesten we naar de volgende les. Dat was bij een andere leraar, die we ook al eerder hadden ontmoet. Deze ging over het tekenen. We moesten maar gaan zitten en hij ging laten zien hoe je een hele tekening maakte. Van het 3D-model naar werktekening. Wat enorm omslachtig. Niet normaal meer, het is niet mogelijk om daar economisch mee te werken. Ik zal niet ingaan op technische details, anders wordt het wel heel saai en net zo lang als gisteren. Maar ik heb me enorm verveeld. De leraar zou veel talen spreken, en dat klopte. Hij sprak 20 woorden Tsjechisch, daarna kwam 1 woord Duits dat gevolgd werd door weer 20 woorden Tsjechisch en daarna kwamen 2 woorden Engels. Dat moesten wij begrijpen. Niet dus. De communicatie met deze man gaat nogal lastig. Hij is enorm druk, dus even rustig dingen uitleggen is er niet bij. Het was twee uur toen deze 'les' afgelopen.

We gingen naar huis en hebben een beetje gegeten. Daarna hebben we achter onze laptops gezeten. De tijd vloog voorbij, het was opeens zeven uur. Dus gingen we eten. De kroeg zat bijna helemaal vol, er was nog een tafel over. Daar gingen wij zitten, het eten was weer enorm goed. Een enorm lap vlees met ei en schinken. Heerlijk. Na nog wat biertjes te hebben gedronken zijn we naar ons appartement gegaan.

Toen we thuis kwamen zag ik een berichtje op m'n laptop, van mijn moeder. Ja mam, ik was aan het eten en kon daarom niet reageren. voor de rest hebben we ons bezig gehouden met een beetje internetten en MSN'en.

Ik geniet nu van een Ouzo (Grieks) uit een ikea glas wat gemaakt is in Rusland.
Wat we van het weekend gaan doen weet ik nog niet, maar het zal wel niet al te veel worden.

Laughing

Een fijn weekend,
groeten.

Reacties

Reacties

h paalman

heren reageren jullie wel op een email
ik heb een paar keer een mail gestuurd
laat eveen weten of ze aan komen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!