tsjechie.reismee.nl

Oh ja, we zijn hier om te werken.

Voor de verandering ging vandaag de wekker om zes uur. Na het ontbijt liepen we de stromende regen in. Na een wandeling van een kwartier waren we op het werk. En klaarwakker.

We gingen onze jassen ophangen en daarna even een kijkje nemen in de loods van het spuitgieten en nabewerking. Want die moest helemaal stil zijn. Daar aangekomen stond de baas daar met een paar andere heren te praten. Maar het was daar voor de rest helemaal stil en donker. Best een apart gezicht. Je weet dat het dan niet goed zit in een bedrijf, als een hele afdeling stil staat. We gingen naar meneer Beñes. Die had mij vorige week vertelt dat we de kamer met voorbeeldproducten moesten reorganiseren. Hij liep met ons mee en vertelde ons wat de bedoeling was. We moesten nog even wachten op iemand die er bij moest zijn. Wij gingen dus even wachten, dat is wel iets wat we geleerd hebben, hier. Wachten en niks doen. Maar even later kwam de werkplaatschef eraan, we moesten maar meekomen naar de lakkerij, daar was opeens werk voor ons. Daar aangekomen was de ruimte bijna helemaal leeg. Er was een beetj werk. Dat bestond uit het opplakken van producten, zodat de mensen in de spuiterij hun werk konden doen. Om elf uur waren we daar mee klaar. Met al het werk wat daar nog was. Toen werden we meegenomen naar de schuurafdeling. Daar werd na overleg besloten dat wij hier maar onze tijd van vandaag vol moesten maken. Er lag een doos vol met de producten die ik een paar week geleden ook moest bewerken. Die met die nare roosters aan de zijkanten. Om één uur hebben we onze spullen opgeruimd en zijn we naar de kantine gelopen.

Daar kregen we lekkere soep, samen met een bord rijst met geraspte kaas erover heen. Dat smaakte echt enorm lekker.

Na het eten gingen we naar huis. We hadden allebei nog geen zin in de sportschool, dus zijn we niet weggeweest.

Na wat internetten en gamen was het alweer etenstijd. Alsof we ook niks anders doen.

Tongue out

Het eten bestond uit zuurkool, knedlik van aardappels (ik vind ze lekker, maar Tjade heeft er een hekel aan, dus lekker veel voor mij) en een dik plak ham. Het ging er goed in.

's avonds zijn we achter de laptop gekropen, en daar hebben we ons de rest van de avond mee vermaakt.

Wat we morgen moeten doen is nog de vraag, maar de nabewerking en de spuitgieterij zijn nog gesloten. Ik ben niet zo positief over de kansen op beter werk, überhaupt of het bedrijf nog wel zo lang open is dat we onze stage kunnen voltooien, maar dat is koffiedik kijken. Maar aangezien ik hier nog niet zoveel koffiedik gezien heb, hoop ik dat ik er daarom ook flink naast zit.

Morgen meer,
Groeten,