tsjechie.reismee.nl

Een dagje......wat anders

Zoals aangekondigd gisteren, vandaag eens een ander dagje dan de voorgaanden bij LPM.
Niet zoveel beleefd, helaas.
De wekker ging om zeven uur, dat is nog eens een mooie tijd. We konden rustig aan doen, want in plaats van een kwartier reistijd hadden we nu maar een minuutje. Na het ontbijt staken we de weg over. We liepen de school in, er is altijd wel een leraar/lerares die weet waar wij moeten zijn. Vandaag kwamen we Alena tegen, ze bracht ons naar het praktijklokaal. Daar werd ons voor gedaan hoe je met een freesmachine en een 3D-taster een nulpunt maakt en er een programma bij schrijft voor meten en de data versturen naar de computer. Allemaal heel interessant, ware het niet dat het me toch allemaal vrij bekend voor komt. Na iets meer dan een uurtje was het klaar en mochten we naar huis. Daar hebben we de tekeningen van onze graafmachine zo gemaakt dat ze vertoonbaar zijn. Morgen gaan we ze namelijk laten zien bij LPM. Eens kijken wat ze van het 3D-model zeggen. Alles is geoorloofd voor beter werk.

Om half één vertrokken we richting LPM om te gaan eten. Het eten bestond uit soep, knedlik, een lap vlees en een lekkere rode saus. Het smaakte zeer goed.

'S middags zijn we naar de sportschool geweest. Dat ging ook weer lekker.

Bij thuiskomst hebben we ons gedouched en zijn we gaan eten bij het Boarding House. Daar kregen we knedlik, vlees en saus. Het valt wel op dat dat het traditioneel Tsjechisch eten is. Maar ik ben blij dat het zo lekker is.

De rest van de avond hebben we doorgebracht achter onze laptop. Een beetje muziek luisteren en internetten. Ik vermaak me er in ieder geval goed mee.

Morgen weer een nieuw verhaal.
Groeten,