tsjechie.reismee.nl

De dag van de waarheid

Vandaag was het zover, de eerste twee maanden waren om. Vandaag zou beslist worden of we doorgingen met de stage of dat we onze koffers mochten pakken. Want nog een dag nabewerking zouden we echt niet trekken en het was tijd om iets zinnigs te doen.

Om zeven uur stapten we het bedrijf binnen. Van onze stagebegeleider hoorden we niks, dus liepen we gewoon door en hingen onze jassen op. We liepen door naar de hal waar we vrijdag hadden gewerkt. Moeder Overste gaf mij een mesje en nam tjade mee om wat 'freeswerk' te doen. Dus liepen we naar meneer Beñes toe. Ik zei hem dat onze eerste 2 maand voorbij waren en dat we nu recht hadden op interessant en nuttig werk. Hij zei dat we deze week nog nabewerking moesten doen. Ik legde hem uit dat deze week onze negende week was en dat onze leraar niet tevreden was over ons werk. Toen ging hij overstag. We waren beide verbaast dat het zo snel ging. Hij nam ons mee naar de tekenkamer. Tjade ging vandaag achter de pc tekenen samen met een Tsjech die een paar woorden Duits sprak. Ik mocht meekomen naar de verspaning. Ik kwam bij een mooie 5-assige freesbank te staan. Daar stond een goed Engels pratende werknemer. Daar mocht ik vandaag bij zijn. Na een beetje frezen met het Haidenheim-systeem, gingen wij ook naar de tekenkamer. Daar gingen we met Mastercam draai-beitels ontwerpen. Ze gaan hier voor elke productserie een beitel maken voor de buitenkant of speciale contouren. Dat is inmiddels een enorme kast vol geworden. Voor de rest hebben we veel gepraat, want er is niet zoveel werk. Allemaal vanwege de kredietcrisis. Tussendoor hebben we nog een rondleiding gekregen en heb ik nog de klauwen van de klem verwisseld. Alvast voor morgen. Het was zeer boeiend, alleen ben ik nog benieuwd of we hier lange tijd mogen blijven. Zoals vaker, we zullen zien.

Om één uur waren we boven in de kantine, daar kregen we aardappelsoep en een bord met een stukje vlees, knedlik en zuurkool. Het ging er goed in.

'S middags zijn we naar de sportschool gegaan en hebben we lekker getraind.

Na het sporten zijn we gaan eten bij het Boarding House. Daar kregen we aardappels, rauwe ui-ringen en 2 gehakballetjes. Als toetje kregen we chocoladepudding. We hebben alles binnen zeven minuten naar binnengeschoven. We waren nogal laat en om zes uur willen ze graag de kantine sluiten. Het was allemaal nog binnen de tijd.

De rest van de avond hebben we doorgebracht achter de laptop.

Tot morgen,

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!