tsjechie.reismee.nl

Behoorlijke schrik

Vandaag begon om zes uur. De zomertijd is hier ingegaan, dus het is donkerder als ik wakker word dan vorige week. Maar de zomertijd in Tsjechië betekend ook nog wat anders. Het betekend namelijk dat het zomerweer is. Vandaag de hele dag nog geen wolk gezien. Het is echt heerlijk.

Om zeven uur waren we op het werk en we liepen naar de tekenkamer. Daar heb ik een onderdeel voor de draaibank getekend. Morgen gaan we er een programma voor maken en daarna frezen. Voor de rest hebben we rustig aangedaan. Opeens kwam er iemand aanlopen met een stapel papieren. Dat was het werk voor de komende 3 week. Zes orders. Met mijn ervaring van twee dagen doe ik dat zelfs in een uurtje. We zullen zien wat er allemaal nog meer bij komt.

Om een uur gingen we naar boven om te eten. We kregen twee gehaktballen met Italiaanse pasta. Enorm lekker.

Gister had ik een berichtje gekregen dat we ons huisje weer moesten betalen, dus vandaag gingen we dat doen. Toen ik aan het pinnen was kreeg ik de melding dat ik niet genoeg saldo had om te pinnen!! Ik schrok me kapot. Ik zag al voor me dat al mijn geld van m'n rekening was gehaald. Snel naar huis gegaan en gekeken op internet. Bleek dat alles er gelukkig nog op stond (maar er is nog wel ruimte voor donaties). Het te pinnen bedrag was gewoon te groot en dat zetten ze behoorlijk beroerd op de pinbonnetjes. Dus toen maar een kleiner bedrag gepint. Bij Consultour (verhuurder) was er weer iemand anders, die nergens van af wist. De communicatie gaat daar echt lekker. Alles uitgelegd en goed op papier laten zetten. Dus alles goed geregeld.

Daarna zijn we onze kleren op gaan halen. Een van de medewerksters vond het niet leuk dat wij nog altijd geen Tsjechisch praten. Hadden ze er maar niet zo'n moeilijke taal van moeten maken. We hadden toch alles geregeld en met schone kleren huiswaarts gekeerd.

Even later zijn we weer terug gegaan, deze keer om te eten. We aten een lap vlees en knedlik met saus. Het liet zich goed smaken.

De avond hebben we op onze traditionele manier ingevuld. Het zal wel niet zolang meer duren voor het in de avond ook lekker genoeg is om buiten te zijn. Dan zullen we wel minder in ons appartement te vinden zijn.

Tot morgen,

Reacties

Reacties

grietjeuil@zonnet.nl

hoi Hendry, hoeveel ben je al gegroeid, ik lees vaak het eten is lekker . Fijn dat het nu mooi weer is, geniet er maar van. groetjes van oom Wubbo en tante Grietje.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!