tsjechie.reismee.nl

Richting perfectie

Na ons ochtendritueel, beginnend om zes uur, kwamen we op het werk. Aangekomen op de tekenkamer hebben Martin en ik een paar orders afgewerkt. Martin is het persoon met wie ik samenwerk. Hij is vorig jaar afgestudeerd met twee tienen!! Hij kan een beetje Engels, we hebben het altijd heel gezellig. Gisteren heb ik hem de foto's laten zien van onze graafmachine, vandaag had hij zijn afstudeerproject meegenomen. Het was een manier en uitgebreide beschrijving van programeren. Ik zal de verdere details besparen. Na de pauze zijn we de werkplaats ingegaan om te gaan frezen. Eerst gingen we een mal maken voor op de klem. Daar ging een productje in en daarna gingen we het programma uitvoeren. Toen we klaar waren met het frezen zijn we weer gaan tekenen. Dat hebben we tot 1 uur gedaan.

Het eten bestond vandaag uit stukjes rundvlees met jus en knedlik. Dat laatste is toch een goede Tsjechische uitvinding. Wat enorm lekker is dat.

'S middags zijn we naar de sportschool geweest, dat ging ook heel goed.

Na thuiskomst hadden we een uurtje voor ons zelf. Maar nadat we allebei gedoucht waren moesten we vertrekken naar het Boarding House. Het eten daar bestond uit een lapje vlees en brambor-knedlik. Met aardappels dus. Iets anders dan de normale, maar heel lekker.

'S avonds moest Oranje voetballen. Het was dus weer genieten van het commentaar van Jack van Gelder en Bas Ticheler.

Maar even terugkomen op de titel:
Het werk is veel beter, dus dat is goed.
Het leven hier is geweldig.
Het weer wordt steeds beter, twintig graden en een lekker zonnetje.
En morgen gaan we naar Praag!!

Laughing
Laughing

Een klas van de school gaat naar een bedrijf aan de rand van Praag, wij mogen mee maar gaan naar het centrum. Lekker de tourist uithangen. Foto's misschien morgen en anders vrijdag.

Tot morgen,