tsjechie.reismee.nl

Vrijdag (met vertraging)

Na een nachtje herstellen van de geweldige ervaringen in Praag was het vandaag weer om zes uur tijd om van bed af te gaan. Om zeven uur waren we op het bedrijf.
Martin en ik begonnen met het afstellen van een mal op een freesmachine. Na een beetje passen en meten zat de mal goed in de klem. Daarna probeerden we het uit met een paar productjes, na nog een beetje aanpassen in het programma was het helemaal klaar. We hadden nu 12 productjes gedaan. De andere 238 moeten gedaan worden door een ander. Het bedrijf heeft Martin liever op de tekenkamer om te programeren. Daar ben ik wel blij om, want ik was bang dat er op deze afdeling ook nog seriewerk voor ons zou zijn. Maar dat valt gelukkig allemaal mee.
De rest van de dag zijn we bezig geweest met aanpassen van het model en het programma van de opvangbak, waar we aan het begin van de week aan begonnen waren. Het is ons niet gelukt om het af te ronden, omdat het programma niet geavanceerd genoeg is om goed met een 3D-model om te gaan. Maar ik heb toch weer dingen geleerd met dat programma. Ik denk dat ik mijn eerste idee voor een verslag heb. Maar ik weet nog niet precies hoe ik er genoeg informatie in krijg. Maar dat zien we nog wel. Na nog wat praten over koetjes en kalfjes was het een uur, dus gingen we eten.

Het eten bestond uit een lekkere soep samen met een bord aardappelen met spinazie en een lap vlees zonder al te veel smaak.

In de middag zouden we naar de sportschool gaan, maar het was zo mooi weer dat ik het zonde vond om binnen te zitten. Tjade is naar de sportschool gegaan en ik ben een stuk gaan lopen. In de korte broek, ik had echt een vakantie gevoel. Ik heb het eerste stuk van de Rumcajs-loop gedaan. Op de steile weg waar we tijdens de loop halverwege vanaf moesten, heb ik nu helemaal afgelopen. Op 415 meter hoogte was de top, in het dorpje Brada. Wat een fantastisch uitzicht. Het is volgens mij het hoogste punt in de buurt. Een vrij uitzicht over het hele gebied. Echt geweldig. Na een kwartier genieten van deze geweldige plek, ben ik de bossen van Prachov ingegaan. Ik liep tien meter het bos in, en opeens zag ik een stukje verder in de bossen een soort hutje. Dat bleek dus de woonplek van Rumcajs te zijn. Verder gelopen bleef ik mij verbazen over de pracht van het Prachov bos. Na ongeveer 3 uur lopen was ik weer terug in ons appartement. De foto's van de tocht staan onderaan in het mapje 'foto's van de omgeving van Jicin'. Ik heb ook een filmpje toegevoegd over een kikker. Ik zat namelijk bij een meertje op een steiger en overal zaten kikkers. Dus mam, dat filmpje moet je even kijken. Dat vind je vast wel interessant.

Laughing
.

'S avonds zijn we gaan eten in ons standaard restaurant. Ik had een heerlijk stuk vlees met champignons kaas en schinken. Dat ging er echt lekker in.
Na het eten hebben we nog een stuk gelopen door het dorp, dit keer door de woonwijk. Daar waren we nog nooit geweest, dat is ook niet zo erg want het was niet zo boeiend.

Na thuiskomst zijn we achter onze laptops gaan zitten tot we op bed zijn gegaan.
Later vandaag het verhaal over het weekend.

Groeten,

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!