tsjechie.reismee.nl

Nog een stukje weekend

De zaterdag begon lekker op tijd, een uurtje tien dus. Na wat ontbijten en laptoppen zijn we naar de Lidl gegaan. Om een uur waren we terug. Na het opruimen van de boodschappen hebben we onze tassen ingepakt en zijn we naar het zwembad gegaan. We waren benieuwd hoe het er daar aan toe ging. Het is aan de andere kant van het dorp maar het weer was perfect. Het was de warmste dag tot nu toe: 20.7 graden. Heerlijk.


In het zwembad wouden we onze kaartjes kopen, toen de vrouw achter de balie zag dat wij geen bekenden waren, wees ze ons op een bord waarop stond dat we geen shorts mochten dragen in het zwembad. We keken elkaar raar aan en zij keek ons raar aan omdat wij elkaar raar aankeken. Ze had gelukkig een oplossing, ze hadden daar zwembroeken te koop die wel toegestaan waren. Tjade had wel een goede bij zich, maar ik moest mij dus een kopen. Daarna konden we door het poortje om ons om te kleden. Na het omkleden kwamen we in het zwembad terecht. Het was een 25-meter bad van 4 banen, een stroomversnelling, 2 bubbelbaden en een 96-meter lange glijbaan. Het was lekker om even weer te zwemmen. Zeker de glijbaan was geweldig. Na het zwemmen hebben we ons een ijsje gekocht en zijn we naar huis gelopen. Even douchen en daarna gingen we eten.


We gingen naar de pizzeria, want we hadden daar een terrasje gezien. Er was nog een tafeltje vrij, dus die was voor ons. Nadat we de pizza's opgegeten hadden zijn we naar de toren gelopen. Daar hadden we afgesproken met Lukas. De jongen die een beetje Nederlands spreekt. We gingen met hem en een aantal vrienden naar de kroeg. Het was enorm gezellig, we hebben ze wat Nederlands geleerd. Om half 12 ben ik naar huis gegaan, de knieen deden mij zeer van het zwemmen (ik ga toch eens sparen voor nieuwe). Tjade ging nog verder met anderen. Hij kwam een uur later thuis met dikke verhalen.

Zondagsmorgens werd ik wakker van mij telefoon. Lukas sms'te, of wij zijn fiets hadden. Hij was namelijk niet echt meer helder. Ik sms'te terug dat hij zijn fiets zelf had meegenomen. Na wat zoeken kreeg ik een sms terug, hij had hem alweer gevonden. De rest van de dag hebben we weinig gedaan. Om tien uur was het weer tijd om op bed te gaan, dus dat hadden we dan ook gedaan.
Groeten,

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!