tsjechie.reismee.nl

Jind?ich

De werkweek van vier dagen is weer begonnen. De wekker verstoorde een lekkere slaap. Na het ontbijt liepen we naar het werk. Ik ging naar Martin en we gingen een beetje programmeer werk doen. Daarna hebben we een beetje gepraat. Hij is nogal geïnteresseerd in Nederland, hij had al op internet opgezocht waar Stadskanaal ligt. Hij heeft ook nog wat onderzoek gedaan naar mijn naam. We hadden het er laatst over wanneer mijn ‘naamdag’ was. Elke dag in Tsjechië heeft een naam. Een voornaam. Er stond niks tussen wat op mijn naam leek. Dat vond hij heel vreemd, dus tijdens het weekend heeft hij wat onderzoek gedaan. Het blijkt dat als je mijn naam via het Engels vertaalt naar het Tsjechisch dat ik Jind?ich heet. De dag met die naam is op 15 juli. Dus hij was blij, want ik stond toch op de kalender. Ik heb hem nog wat Nederlands geleerd, hij mij wat Tsjechisch. Tussendoor hebben we nog een beetje gewerkt, het is nog niet al te druk daar. We gingen door tot één uur.

De werkdag was weer voorbij, het gaat een stuk sneller dan in de eerste twee maand.
Het eten van vandaag bestond uit een lekker gevulde soep en een bord met vlees en knedlik met een rode saus. Dat ging er weer goed in.

In de middag zijn we naar de sportschool geweest. Het was daarbinnen enorm warm, alle ramen stonden open. Maar het koelt niet zo snel meer vanaf buiten. Het is hier vandaag alweer 20 graden.
Na het sporten hebben we ons gedoucht en zijn we naar het Boarding House gegaan om te eten. Daar kregen we een gehaktschijf, aardappelen en koude stukjes rode biet. Dat laatste hadden ze niet hoeven doen, maar toch maar naar binnen geschoven.
Na het eten hebben we nog een stukje gelopen en de rest van de avond hebben we achter de laptop gezeten.

Groet’n

Reacties

Reacties

Christa

Heerlijk toch rode bietjes!!! Jummie!! :d

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!