tsjechie.reismee.nl

Vakantiegevoel

Na een lekker nachtje slapen was het weer tijd om te gaan werken. Na het ontbijt gingen we naar LPM. Daar viel niet zo heel veel te doen, er was wel een tekenopdracht voor mij. Een product in 2D op de computer tekenen. Dat was wel leuk. Na en tijdje kwam de chef met een aanbesteding. We kregen een tekening waar enorm veel maten in stonden, maar waar niks uit op te maken viel. Als ik op school zo’n tekening in zou leveren zou ik een draai om m’n oren krijgen. Na wat bellen kregen we hem gelukkig digitaal. Dus konden we wel de maten eruit halen die we nodig waren. We hebben ook nog even wat cnc-productjes gemaakt. Maar toch was het al vrij snel één uur. Dat betekend etenstijd.

We hadden vandaag een soep samen met een bord vol met iets wat gemaakt was van bladerdeeg en dingen die ik verder niet kon en wil plaatsen. Er was ook nog een bakje met konijnenvoer bij.
Na het eten moesten we snel naar huis, want om twee uur moesten we alweer op school zijn. Daar werd van ons verwacht dat we een beetje over Nederland gingen vertellen. Dat moest gebeuren voor de klas die over een tijdje naar Nederland gaat. Het was leuk, ze stelden ook wat vragen. Alleen ben ik bang dat het een enorme cultuurschok voor hun wordt. De prijzen zijn hier veel hoger en ze zijn nog niet vaak van huis geweest. Ze zullen zich wel redden, denk ik.

Na dit uurtje op school hebben we nog even gepraat met twee jongens uit de klas die een beetje Duits spraken. Dat was gezellig. Hierna liepen Tjade en ik naar het pleintje en daar zagen we een terrasje dat er enorm uitnodigend uit zag. Dus daar hebben we gezeten tot het etenstijd was. Na het eten, wat bestond uit stukjes vlees en knedlik, zijn we op een bankje in de zon gaan zitten. Mensen kijken, wat is dat toch leuk hier in Tsjechië. Om zes uur liepen er al twee dames stomdronken over de winkelstraat. Dat was een hilarisch gezicht.

Laughing

Om half zeven was het toch eens tijd om naar huis te gaan. Daar heb ik dit verhaal getypt en de rest van de avond gevuld met de laptop.
Het weer is hier echt genieten. De Tsjechen op school zeggen ook dat we het getroffen hebben met het weer, normaal gesproken is het hier nu nog niet zo lekker. Ik ben benieuwd hoe lang het nog aanhoudt. Ik hoop tot eind juni.

Wink

Groet’n

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!