tsjechie.reismee.nl

Een paar dagen bij elkaar.

Het is een paar dagen geleden, maar ik heb nu weer genoeg meegemaakt om over te vertellen. De donderdag was de laatste werkdag van de week. Een beetje geprogrammeerd en wat getekend. Voor de rest wat lol gemaakt met de collega’s. Niemand was echt productief bezig. Het zal wel Tsjechisch zijn.

Tongue out

’s Middags zijn we naar de sportschool geweest. Het was enorm warm binnen, maar toch veel getraind.

S avonds zijn we gaan eten bij het goedkope restaurantje.
Vrijdags waren we vrij. Het was weer verschrikkelijk mooi weer, dus ben ik een stukje gaan lopen. Meer dan 15 kilometer in 3 uur. Weer naar Brada en dan door het Prachovse bos. Ik ben nu op het hoogste punt in de buurt geweest. 464 meter. Met de temperatuur toch een behoorlijke klim. Tussen de rotsen was het soms wel 30 graden. Toen ik thuis was, was ik nogal kapot. Even onder de douche doorgelopen, en even later gaan eten. Weer in het goedkope restaurantje. Na thuiskomst nog even achter de laptop gezeten en vroeg naar bed gegaan.

Zaterdags stond de wekker op 8.30 toen het afging. Ja, weer een zaterdag met wekker. Alena zou ons met met haar man en 17-jarige blonde dochter meenemen naar Sobotka. Daar is een slot met de naam Humprecht. Haar dochter werkt daar en kon ons een rondleiding geven. Zoals veel oude gebouwen hier, heeft deze ook in brand gestaan. Maar het is goed hersteld. We klommen helemaal naar boven, door een enorm nauw trapgat. Maar zo kwamen we boven in de punt. Hier komen normaal gesproken geen toeristen. In het midden van het slot is een 16 meter hoge akoestiekruimte. Boven aan het plafond zit het wapen van de opdrachtgever van de bouw. Toen we weer naar buiten kwamen ging het alarm af in het dorp. We konden niet veel zien, maar volgens mij was er een klein brandje. Een beetje vreemd dat ze daarvoor het alarm gebruiken.

Het was nog lang geen etenstijd, dus zijn we nog naar burcht Kost geweest. We zijn er even omheen gelopen, want de tour binnen in duurde te lang voor vandaag. Maar dat komt later nog wel. Na een tijdje gingen we terug naar Sobotka. Daar hebben we in een gezellig restaurantje gegeten. Ik had een heerlijk stuk kipfilet. Na het eten zijn we nog even langs Roomse kerk gelopen. Een grote kerk. Daarna hebben we een ijsje gekocht en hebben we op een bankje aan het plein gezeten. Daarna zijn we naar Jicín gegaan.

De rest van de middag hebben we besteed achter de laptop.
In de avond wouden we eten bij de Mexicaan, maar die was vol. Dus zijn we doorgelopen naar de Steakhouse. Daar heb ik weer een lekker stuk kipfilet gehad. Hierop lag een halve perzik met daar overheen gesmolten kaas. Het smaakte enorm goed. Thuis hebben we onder het genot van een biertje een film gekeken. En om half een richting bed gegaan.

De Foto’s staan in de map genaamd ‘Humprecht en Kost’.

Groet’n

Reacties

Reacties

Annet

Hey broer,

Hebben ze dat pleintje nu nog niet klaar?? Ze mogen wel opschieten, want als wij daar zijn wil ik wel over het hele pleintje kunnen lopen.
O ja, ik weet ook al wie de doos van karton is!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!