tsjechie.reismee.nl

Een rustige dag

Na ontbijt en al het andere gedoe waren we om zeven uur op plaats van bestemming. Er waren weer wat orders binnengekomen, dus mocht ik weer gaan tekenen. Na een uurtje was het wel klaar. We gingen de laatste productjes controleren, wat we gister hadden klaar gemaakt voor een andere collega. Alles klopte. Toen dat klaar was hebben we de nieuwe mal ingespannen. Na heel veel afstellen en nulpunten zoeken (4 in totaal), hadden we het eerste programma laten lopen. Na heel veel meetwerk hebben we het programma goed gezet. Het volgende product was nagenoeg helemaal goed. Dus dat was wel fijn.

Daarna kwam Chafka eraan. Chafka is de chef van de tekenkamer en verspaning. Niemand vindt hem zinvol of geschikt. Maar ze moeten het er maar mee doen. Maar die nam ons (Tjade, Martin, degene met wie Tjade werkt, en ik) mee naar een draaibank. Daar werd ons uitgelegd dat Tjade en ik een opvangbak met afzuiging moeten ontwerpen. Voor beide kanten, want het is een draaibank met dubbele kop. We moeten het wel doen op onze eigen laptop, maar het is in ieder geval ons eigen projectje. Hierna was het al gauw etenstijd.

Op het menu stond vandaag: een soepje. Gevogelte, aardappels met een pikant sausje. Het smaakte heerlijk, ook omdat het kip en kalkoen van de grill kwam.

Na het eten zijn we naar huis gegaan en even later naar de sportschool. Lekker hard getraind.Toen we terugkwamen van het sporten snel even gedoucht en gaan eten. Dat eten bestond uit stukjes vlees en aardappelknedlik met saus. Lekker stevige maaltijd, geweldig na sporten.

Toen we terug liepen zijn we nog even naar de Lidl gegaan. Op de terugweg naar ons huisje hoorde ik wat mensen Amsterdams praten. Dus die mensen even vriendelijk op z’n Nederlands gegroet. Prachtige reactie.

De rest van de avond hebben we doorgebracht achter de laptop.

Fijne avond verder,