tsjechie.reismee.nl

Een werkweek van 24 uur, gevolgd door een druk weekend!!

Het word wel weer eens tijd om wat van mij te laten horen, denk ik zo.

Dinsdags hebben we op het bedrijf nog aan ons verslag gewerkt, net zo als de woensdag.

Het is nu klaar in twee talen. Nederlands en Duits. Het was een behoorlijke hoeveelheid werk, dat vertalen. Maar nu het klaar is lijkt het toch wel mooi.
Na het werk zijn we naar de Lidl gegaan om wat boodschappen te doen. We hebben ook twee flessen wasmiddel gekocht. Want vorige week vroeg Alena of wij heel misschien wel een beetje wasmiddel konden kopen. De school had er geen geld voor. Toen we onze was opgehaald hadden hebben we ook die flessen gegeven, we werden vriendelijk bedankt.

Woensdag zijn we weer met onze laptops naar het bedrijf gegaan. Beetje met ons verslag bezig en af en toe een beetje door de werkplaats lopen. Na de pauze kwam Martin bij ons, hij zei dat we konden beginnen aan het maken van het programma voor de eerste opvangbak. Het programmeren betekend met de juiste optie op de juiste plaats klikken. Als dat niet wil dan moet je lijntje voor lijntje tekenen waar de frees langs moet gaan. Best wel leuk werk.

Op de donderdag hebben we onze laptops thuisgelaten, omdat we toch gingen programmeren.
We zijn een heel end gekomen. Af en toe waren we een beetje hulp nodig omdat we het niet helemaal snapten. Maar de ene kant was bijna helemaal klaar.

Vrijdag was een vrije dag. Het was Bevrijdingsdag. Na eens heerlijk uitslapen op m'n ‘eigen' bed, ben ik rond elf uur uit bed gerold. Het was slecht weer. Buiten was niets te doen, dus zijn we binnen gebleven, samen met onze laptops. Die dingen zijn hun gewicht in goud wel waard. Voor avondeten zijn we naar de pizzeria gegaan, daar worden we ook al herkend door het personeel. Het weer was behoorlijk verbeterd, dus zijn we op het terrasje gaan zitten. Daar hebben we gezeten, tot ze het terrasje gingen opruimen. Toen werd hebben we afgerekend en zijn we naar huis gegaan. We waren niet lang thuis, of het begon te onweren. Prachtige bliksemschichten, veel en lang. Lekker uit het raam gehangen en kijken. Tot het begon te hagelen. Toen zijn we maar film gaan kijken.

Zaterdag hebben we ook niet veel gedaan. Beetje boodschappen gehaald voor de rest van het weekend. 'S Avonds zijn we naar het Steakhouse gegaan. Daar bestelden we een menu met 3 soorten vlees. Dus we verwachtten 3 stukken vlees. Ze kwam er aan met ons eten.
Het was een lange vlecht met kip, varkensvlees en entrecôte. Dat lag in twee sausjes, een chilisausje en een andere. Weet niet meer welke. Als bij gerecht bestelde ik steak chips. Ik was benieuwd wat het was, maar nu niet meer. Gefrituurde aardappelschil. Het verbaasde mij ook, nog meer toen het nog lekker bleek te zijn ook.
Ik weet dat ik veel over eten praat, maar eten bij het Steakhouse is altijd feest.
Na het eten zijn we nog bij een paar kroegjes langs geweest, maar er waren geen bekenden, dus zijn we maar naar huis gegaan, een filmpje kijken.

Zondag waren we nodig om bij te komen van de vorige dagen. Ik ben nog wel van bed af gekomen, maar dat was het ook wel.

Toen we maandag op het werk kwamen, zei Martin dat hij het programma doorgekeken had. Hij wees ons op een paar foutjes. Nadat die aangepast waren, hebben we het programma afgemaakt. Daarna zijn we het gaan uitvoeren. Over het algemeen ging het wel goed. Hier en daar keek Martin ons eens vreemd aan, vanwege de vreemde weg die de frees aflegde. Enkele keren moest het programma aangepast worden. Maar het ziet er tot nu toe allemaal uit zoals op de tekening. Morgen maken we het af. Vandaag was het echt slecht weer. We hadden zelfs een uur lang zoveel regen dat we de heuvels niet meer konden zien. Neem maar van me aan, dan regent het hard.

Dit is het wel wat we de afgelopen week gedaan hebben. Het is niet zo heel enerverend. Maar onze stage gaat vlot verder. Voor we het weten is het weer eind juni en zitten we weer in Nederland. Dus we moeten allebei nog snel even twee verslagen maken. De minst leuke kant van stage. Ik wil morgen even foto's maken van ons projectje bij LPM, die komen dan ook op de site. Dat morgen dus.

Groet'n